vrijdag 7 maart 2014

Tips voor de luie huisvrouw - deel 1

Het huishouden, tja, ik heb er een haat-liefde verhouding mee. Ik heb er een hekel aan, maar besteed het ook weer niet graag uit aan iemand anders. Ik vind het geen fijn idee, een onbekende in mijn huis.
En daarbij houd ik (als rechtgeaarde consuminderaar) de centen voor een interieurfee liever in mijn eigen zak.

En aangezien ik naast mijn gezin ook nog een baan heb, en hobby's, neem heb dus weinig tijd voor het huishouden. Het moet allemaal zo snel mogelijk, maar het moet wel schoon zijn. Daar wil ik niet teveel concessies aan doen. Maar hoe pak je dat aan?

Het antwoord op die vraag is te uitgebreid voor een enkele post. Er volgen daarom nog een aantal berichtjes, die dieper ingaan op de volgende

Basisregels voor de luie huisvrouw:
1) Maak het jezelf gemakkelijk.
2) Stel prioriteiten.
3) Maak gebruik van 'verloren tijd'.
4) Laat iedereen zijn steentje bijdragen.
5) Wees reëel.





3 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, maar oeps ben ik dan een luie huisvrouw?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen associaties bij het woord 'lui'. Ik til er niet zo zwaar aan. Het is in ieder geval niet letterlijk bedoeld...

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...