dinsdag 12 juni 2012

zomergarderobe voor 100 euro,update

Sinds ik me had voorgenomen om niet meer dan 100 euro uit te geven aan mijn zomergarderobe, was het even stil aan het front. En dat zal ook wel even zo blijven, want tijd is geld in dit geval. Er wordt druk aan gewerkt...

Het strijdplan was: oplappen, recy-kleren en herstellen. Uit mijn kledingkast kwam een hele stapel droevige kledingstukken, weinig items ready-to-go, maar met een beetje creativiteit en een (heleboel tijd) valt er nog wel wat van te maken.

Uitgegeven tot zover: 20,- aan stof (voor 3 rokjes), 39 euro aan kleding via marktplaats en 31 euro aan (2 paar!) schoenen.Oeps, nu is het al bijna op, en ik heb nog nauwelijks t-shirts...

Misschien was het een wat ambitieus gesteld budget, aangezien ik er ook schoenen voor moest kopen. Ach, bij spelletjes houd ik er ook van om eens lekker vals te spelen, dus laten we in dit geval dan ook de regels maar aanpassen. Nieuwe regel: schoenen vallen buiten het budget. Mooi, dat is dan geregeld, heb ik nog zo'n 40 euro over.

Na een avondje spelden-passen-rijgen-nog een keer passen-locken volgt nu een avondje zomen. Dat levert  op: een spijker capri van een afgedankte bootcut spijkerbroek (how-to foto's volgen binnenkort), een witte linnen capri van een hopeloos verouderde voorganger, twee nieuwe rokjes en een op maat gemaakte marktplaats-jurk.

Nog in de planning: zwarte kleding weer zwart verven, nog een spijkerbroek verbouwen, nog een rokje maken, en een jurk afmaken die al een jaar onafgemaakt in de kast ligt.

Duurt even, maar dan heb je ook wat. Wordt vervolgd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...